onsdag 25. november 2009

Svineinfluensa overalt - nå også i eksamensoppgaver!

Jeg har nettopp oversatt en tekst som en del av hjemmeeksamen. Teksten handlet om svineinfluensa. Det gjorde tekstanalysen også. Forsåvidt et greit tema, ettersom det er mye omtalt både i norske og tyske aviser. Tekstene jeg har jobbet med oppsummerer vel egentlig mine tanker rundt denne pandemien som truer med både det ene og det andre; visst er det kjedelig at en stor del av befolkningen blir syke, og at noen risikerer å dø, men det har nok vært litt hysteriske tilstander. Hovedessensen i tipsene man får er 1. Vask deg på hendene etter dobesøk, før mat osv. 2. Hold deg for munnen når du hoster/nyser. Dette lærte vi som barn og burde være en selvfølge, men er det ikke. Det er med andre ord bra at vi får en liten vekker innimellom som minner oss på disse elementære rutinene.

Uansett er jeg ferdig med oversettelsen og kan gå og trene med god samvittighet. Dermed har jeg også skrevet min aller siste eksamensoppgave! Sånn rent bortsett fra masteroppgaven som enda ikke er levert, men den regnes vel ikke som en eksamensoppgave? Samme det, jeg føler en æra er i ferd med å avsluttes, hele 6 og et halvt år har jeg hatt tittel som student, og nå skal jeg inn i en ny fase av livet mitt! Herrlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar