torsdag 3. desember 2009

Hva er arbeidsmoral?

Jeg overhørte en samtale på banen i dag. To damer står og diskuterer en tredje kollega på jobben som de synes tar for lett på det å holde seg hjemme når hun bare er forkjøla: "jeg har inntrykk av at terskelen for å holde seg hjemme om dagen er veldig lav" uttrykte hun ene. Men så fortsatte hun med å fortelle at hennes sønn skal på legekontroll en dag til uken: "Timen er egentlig kl. to, men jeg tror jeg bare skal si på jobben at den er 11 jeg, for da slipper jeg å gå på jobb. Hahaha". Say what??

Er det dette som er dagens arbeidsmoral? Er det slike holdninger jeg skal konkurrere med når jeg skal ut i arbeidslivet? Nå er jeg fullt klar over (og håper inderlig) at disse damene ikke er representative for oss alle, men jeg synes det er betenkelig at de kan sitte og diskutere dette ubeskværet på tbanen i morgenrushen. Du skal ikke tvinge deg selv på jobb hvis du virkelig er dårlig, eller har en sønn/datter som er syk, men kom deg på jobb så sant du er i stand til det. Kjennes det ikke bedre når du vet at du faktisk har gjort deg fortjent til de pengene du får?

3 kommentarer:

  1. Koselig å se at bloggen din er oppe og går igjen! :)

    SvarSlett
  2. humm, ja! litt betenkelig er det at de hadde lagra all info som jeg trodde jeg hadde sletta...

    SvarSlett
  3. Det du skriver på en blogg blir der til evig tid...

    SvarSlett