fredag 8. januar 2010

Nytt år - nye muligheter

Så var vi altså kommet inn i enda et nytt år. Det har vært en travel jul med besøk fra mormor på julaften og så hadde vi besøk av et vennepar rundt nyttår. Det er veldig koselig med besøk, men du verden det tar på kreftene! Gjestene reiste søndag kveld, og mandag kl 8 var jeg igjen stasjonert på lesesalen klar for nye økter. I dag er det fredag, så nå skal jeg snart slappe av. Jobber i helgen, men søndag har jeg ingen andre planer enn å sitte i sofaen og se på all vinteridrett de sender på tv. Vintersøndagene setter jeg veldig stor pris på, det er alltid et renn som går, om det er langrenn, skiskyting, hopp eller alpint. Noen ganger går jeg en tur selv også på langrenn, men ikke denne helgen med tour de ski-avslutning! 

Jeg nærmer meg sakte men sikkert innlevering av masteroppgaven og er foreløpig ganske rolig. Oppgaven er stort sett ferdig skrevet, men jeg venter på tilbakemelding på de siste 30 sidene og kjenner sommerfuglene sprette rundt i magen. Mange tanker svirrer rundt i hodet i disse dager: "tenk om jeg har misforstått", "tenk om jeg har glemt et viktig synspunkt", "tenk om jeg kunne gjort ting bedre på en annen måte" osv. Nei, det er ingen lett oppgave en har foran seg når en skal skrive en masteroppgave. Men moro er det! Min neste bekymring blir selvsagt om og når jeg får meg en skikkelig jobb. Men DET skal jeg ikke bekymre meg om enda, nå er det hvertfall straks helg på min front.

1 kommentar: